ورزش و فعالیت بدنی و کنترل چاقی و اضافه وزن - ایجاد عادت با عمل گرایی - راز پایبندی به عادت ها

گاهی اوقات انقدر درگیر بهترین روشها می شویم که هیچ وقت قدمی به سمت جلو برنمی داریم. وقتی درحال حرکت هستید، درواقع درحال برنامه ریزی و یادگیری هستید. اما الزاما حرکت به سمت جلو به موفقیت ختم نمی شود. اما عمل کردن نتیجه می دهد. به طور مثال اگر برای بیست مقاله ی آینده ی خود برنامه ریزی کنید حرکتی رو به جلو داشته اید. اما اگر واقعا آن مقاله ها را بنویسید عمل کرده اید. حرکت مفید است اما نتیجه ای تولید نخواهد کرد. اینجاست که می توان به قدرت روش ایجاد عادت با عمل گرایی پی برد. اغلب اوقات ما فقط تا مرحله ی حرکت پیش می رویم چون حس پیشروی در ما ایجاد می کند بدون اینکه با شکست مواجه شویم. شکست یا قضاوت عمومی ما را می ترساند. پس دوست داریم از چنین موقعیت هایی دور باشیم.

به همین علت عمل را به تاخیر می اندازیم تا از شکست دوری کنیم. حرکت شما را برای انجام کار آماده می کند. بعد از این مرحله نباید زمان را تلف کنید . همین حالا وقت قدم برداشتن و عمل کردن است. نکته ی طلایی ایجاد عادت هم همین است. اگر دوست دارید بر عادتی مسلط شوید آن را تکرار کنید. نیازی نیست که تمام جنبه های عادت جدید را بشناسید. صرفا آن عادت را تمرین کرده و خودتان را مجبور به انجام آن کنید.

برا ی ایجاد عادت با عمل گرایی چقدر زمان لازم است ؟

شکل دهی عادت پروسه ای تدریجی است وعادت از طریق تکرار در ذهنتان نهادینه می شود. با هربار تکرار ارتباط عصبی سلول های مغزی شما پیشرفت کرده و تغییرات فیزیکی در مغزتان ایجاد می کند. به عنوان مثال موزیسین ها دارای مخچه ی بزرگتری نسبت به افراد معمولی هستند. درحالی که ریاضی دان ها میزان ماده ی خاکستری لوب آهیانه ی خود را که نقش کلیدی در محاسبه دارد افزایش داده اند. در حالت کلی هربار که یک عمل را تکرار می کنید مدارعصبی مرتبط با آن عادت را فعال می کنید. به این ترتیب تکرار یکی ازکلیدی ترین گام هایی است که می توانید برای کدگذاری یک عادت جدید بردارید.

تمام عادت ها مسیر مشابهی را طی کرده و با تلاش و زحمت به ناخودآگاه شما می رسند. در نهایت به مرحله ای می رسید که می توانید بدون فکر کردن آن عادت بخصوص را انجام دهید. تعداد روزها زمان شکل گیری عادت را مشخص نمی کند. بلکه این نرخ تکرار است که نقش اساسی در شکل گیری عادتهای شما دارد. باید تلاش کافی و مستمر داشته باشید تا رفتار جدید کاملا در ذهنتان جا بیفتد. در عمل مهم نیست که چقدر طول می کشد تا یک عادت در ناخودآگاه شما ذخیره شود. نکته مهم اقداماتی است که شما برای پیشروی در ایجاد رفتار به آن نیاز دارید. برای ایجاد عادت بهتراست آن را ساده کنید. پس مقاله بعدی ما را درباره ی این مطلب از دست ندهید.

این مقاله  خلاصه ای از فصل یازدهم  کتاب عادتهای اتمی است . شما می توانید خلاصه ی فصل اول، دوم ، سوم ، چهارم ، پنجم ، ششم  ، هفتم ، هشتم ، نهم  و دهم این کتاب را در این سایت بخوانید.

.

.

امیدوارم مطالعه مقاله ” ایجاد عادت با عمل گرایی ” برای ایجاد عادت جدید در شما مفید باشد


در این سایت می توانید  بهترین لحظات خود را با دیگران به اشتراک بگذارید.برای شروع خاطره نویسی اینجا کلیک کنید

با دیجی خاطره آنلاین و دیجیتال خاطره نویسی را تجربه کنید

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.