تغییر شرایط کنونی شما با تصمیم گیری و بهترین انتخاب - روشهای شروع عادت جدید

ممکن است شغلتان را دوست نداشته باشید. یا با شخص یا اشخاص درستی رابطه نداشته نداشته باشید و یا از نظر سلامتی جسمانی مشکل داشته باشید. به این فکر کرده اید که می توانید به دنبال شغل جدیدی بگردید. یا ارتباط خودتان را با افراد نامناسب قطع کنید و یا اینکه ورزش وسبک زندگی سالم را انتخاب کنید.حتی پس از اتفاق هایی مثل مرگ عزیزان و یا شکست در کسب و کار که ظاهرا اختیار آن حوادث با شما نیست، اما این را بدانید که در نوع برخوردتان با زندگی پس از آن اتفاقات و میل به تغییر شرایط اختیار و قدرت بی نهایتی دارید. پس اگر میل و رغبتی به تغییر شرایط ندارید،چه دوست داشته باشید و چه نداشته باشید خودتان انتخاب کرده اید.


شرایط مرد نمی سازد،فقط او را به خود بازمی شناساند

اپیکتتوس

این را به یاد داشته باشید که مقیاس درست برای اندازه گیری توانایی های خودتان،شرایطی نیست که در هستید،بلکه روشی است که با آنها روبه رو می شوید.برای شروع روند تغییر وضع کنونی خود و رسیدن به موفقیت بیشتر این جملات طلایی را فراموش نکنید:

بر دیگران لعنت نفرستید.دیگران را سرزنش نکنید.شرایط را نقصر ندانید.دنبال مشکلات دوران کودکی و همسایه هایتان نگردید.

∴اشتیاق فاکتور مهمی برای تغییر شرایط کنونی است∴

ممکن است در زندگی با شرایط و بحران هایی مواجه شوید که ظاهرا هیچ کنترلی بر آنها ندارید.برای ایجاد یک تغییر موثر در زندگی اول باید بپذیرید با وجود اتفاق هایی که در زندگی شما رخ داده است و هیچ کنترلی بر روی آنها نداشته اید،اما پس از وقوع آن حوادث،بدون هیچ بهانه ای همیشه و هر لحظه مسئول نوع برخوردتان با شرایط هستید.برای ایجاد این تغییر درخودتان و زندگیتان اول باید مشتاق باشید.

اشتیاق حالتی است که ما می توانیم با زندگی بهتر مواجه شویم و شرایط را به شکل دیگری ببینیم.این را بدانید که هیچ کس نمی تواند شما را مشتاق به انجام کاری کند.به عبارتی تا زمانی که واقعا برای حرکت بعدی آماده نباشید و میلی برای حرکت نداشته باشید،نمی توانید به جلو حرکت کنید.پس با داشتن اشتیاق برای حرکت به سمت جلو و عمل به آن،برای تغییر و پذیرش و در نهایت برای تغییر شرایط کنونی خود آماده می شوید.


تقدیر افراد مشتاق را هدایت می کند و اشخاص بی میل را به دنبال خود می کشد
سنکا

∴چرا بعضی مواقع همه چیز گره می خورد∴

در خیلی موارد علت این امر بی میل بودن شما به انجام آن کار است.این را بدانید که گاهی بی میلی به اندازه مشتاق بودن می تواند قدرتمند و تاثیرگذار باشد.بی میلی خط قرمزی روی آرزوهای شما می کشد که دیگر میلی ندارید از آن رد شوید. البته می توانید بی میلی درون خود را به شکلی دیگری معنا کنید و از این کلمه،یک عبارت انگیزشی بسازید. به این صورت که فقط وقتی برای تحمل شرایط ناخوشایند کنونی خود بی میل باشید،روی پایتان می ایستید و شروع به حرکت می کنید.دراین مواقع هیچ انگیزه ای برای تغییر شرایط قوی تر از حس بی میلی برای تحمل آن نیست.

∴شما می توانید با کمترین داشته ها به بزرگترین آرزوهایتان برسید∴

احتمالا همه ما دوست داریم زیبا،ثروتمند،باهوش و یا قوی باشیم.اما شاید این خواسته ها تنها انتظار و توقع خانواده و یا جامعه ای که در آن زندگی می کنیم باشد.البته ممکن است بعضی از مردم ممکن است فعالیت های طولانی و قربانی کردن کیفیت زندگی برای رسیدن به درآمد بالا را دوست داشته باشند. اما اغلب ما فراموش می کنیم شاید به هدفی مثل ثروتمند شدن در زندگی نیازی نداشته باشیم و یا اصلا از صمیم قلب خواهان رسیدن به آن هدف نباشیم.به عبارتی برای اطمینان از اینکه بتوانیم برای چیزی که واقعا از ته قلبمان می خواهیم تلاش کنیم،بهتر است همیشه نیم نگاهی هم به درونمان داشته باشیم.از همین حالا یک فضای خالی برای رسیدن به چیزهایی که واقعا دوست دارید در ذهنتان باز کنید وبرای رسیدن به آنها با تمام میل و اشتیاق درونی خود تلاش کنید.

اهدافتان را بخواهید و تغییر شرایط

∴مشخص کردن مسیر به تغییر شرایط کنونی کمک می کند∴

یکی از بهترین دستاورد های مسخص کردن هدف در زندگی این است که ما را مجبور میکند مسیر رسیدن به آنها را مدام ارزیابی کنیم.مثلا اگر از هدف سی دقیقه ورزش روزانه خسته شویم با تغییر و شرایط و اضافه کردن موسیقی،هدفمان را دنبال می کنیم. همچنین برای جلوگیری از تسلیم شدن یکی از راه ها تقسیم کردن هدف کلی به اهداف کوچکتر است.همانطور که در مقاله کنترل افکار درونی گفته شد،ما عادت کرده ایم همه اتفاقات و امور زندگی را در ذهنمان بزرگ تر از چیزی که هستند جلوه دهیم. بیشتر وقت ها شرایطی که در حقیقت با آن رو به رو هستیم،خیلی ساده تر از چیزی است که فکرش را می کردیم.بعضی از مشکلاتی که با آنها درگیر هستیم می تواند چالش برانگیز باشد.اما بعد از حل کردن آن مشکل میبینیم که زندگی ایده آلی که برای آن مدت ها تلاش کردیم منتظر ماست.

∴جمع بندی پایانی∴

وقتی می فهمیم برای انجا چه کاری مشتاق هستیم،می توانیم افکار و احساسات ناخودآگاه خود را کنترل کنیم.همان احساسات و افکاری که قبل از آن ما را از هدفی که می خواستیم دور می کردند. در هنگام مواجهه با مشکلات به جای اینکه خودتان را با افکار و عقاید منفی درگیر کنید،به موانع زندگی خود برچسب اشتیاق بزنید.خواهید دید که چگونه از آن ها با قدرت و توانایی بالای خودتان عبور می کنید. این را بدانید که وقتی برای انجام کاری مشتاق باشید دیگر هیچ چیز اهمیت ندارد.ما از انجام کاری که از صمیم قلب خواهانش هستیم شانه خالی نخواهیم کرد.مطمئن باشید مسئولیتی که در قبال رسیدن به این هدف داریم را نادیده نخواهیم گرف.چرا که رسیدن به این هدف را با تمام وجود می خواهیم و برای رسیدن به آن تلاش می کنیم.

این مطلب از فصل دوم کتاب خودت را به فنا نده انتخاب شده است.برای مطالعه خلاصه ای از فصل اول این کتاب می توانید مقاله کنترل افکار درونی را بخوانید.

 

امیدواریم مطالعه این مقاله برای شما مفید بوده باشد


 می توانید در این سایت بهترین لحظات خود را با دیگران به اشتراک بگذارید.برای شروع خاطره نویسی اینجا کلیک کنید

با دیجی خاطره آنلاین و دیجیتال خاطره نویسی را تجربه کنید

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.