حس شادی و شاد بودن

برای پیدا کردن حس شادی و شاد بودن در زندگی این روش ا اجرا کنید. از خودتان بپرسید که چقدر از زندگیتان راضی هستید. در پاسخ به این سوال از صفر تا ده به خودتان امتیاز بدهید. سپس چشمانتان را ببندید و تصور کنید که دست راستتان را از دست داده اید. جای خالی آن را روی شانه هایتان احساس کنید.چه احساسی دارید؟. زندگی بدون درآغوش کشیدن دیگران، دوچرخه سواری و… چقدر سخت است؟. حالا تصور کنید که دست چپ خود را هم از دست داده اید. نه می توانید چیزی را بلند کرده و نه لمس و یا نوازش کنید. در نهایت تصور کنید که بینایی خود را هم از دست داده اید. با این که هنوز قادر به نوشیدن هستید اما از دیدن منظره های زیبا و چهره عزیزانتان محروم شده اید.

حالا چشم های خود را باز کرده و حداقل دو دقیقه به سه موقعیت بالا فکر کنید. بعد از تفکر عمیق دوباره سوال ” چقدر از زندگیتان راضی هستید ” را از خودتان بپرسید. اکثر افراد بعد از انجام این تمرین میزان رضایتشان از زندگی چندین برابر افزایش می یابد. البته برای پیدا کردن حس شادی و رضایت لازم نیست حتما تصور کنید که یکی از اندام های خود را از دست داده اید. به موضوعاتی چون مرگ عزیزان،تصادف و مرگ ناگهانی و یا یک موقعیت سخت در زندگی فکر کنید. نکته مهم این است که باید موقعیت را احساس کنید و فقط فکر کردن به آن کافی نیست. این روش تفریق ذهنی نام دارد.

سپاس گزاری هم می تواند برای پیداکردن حس شادی و شاد بودن در زندگی به شما کمک کند

سپاسگزاری در هنگام بروز حوادث خوشایند اتفاق می افتد. اما نکته مهم اینجاست که برای استفاده از قدرت واقعی این احساس بهتر است هر شب به نکات مثبت زندگی فکر کرد و برای آنها شکرگزار بود. اما این روش دومشکل دارد. اول اینکه اگر فردی مذهبی نباشید واقعا نمی دانید از چه کسی باید سپاس گزاری کنید. دوم اینکه به علت مشکل عادت کردن به این روش ممکن است اثرگذار بودن آن را کاهش دهد.

به این معنی که شما با این روش می توانید خود را با شرایط پیش آمده وفق دهید و ناراحتی های خود را زودتر از آنکه فکرش را بکنید از بین ببرید. اما از آنجایی که نود درصد از جنبه های مثبت زندگی ما یک شبه به وجود نیامده است، بنابراین به واسطه قدرت عادت احساس شادی که در ابتدا نسبت به آنها داشتیم به مرور زمان از بین می رود. اگر عادت دارید هر شب یک لیست سپاس گزاری خود را مرور کنید،قطعا متوجه کاهش این تاثیرپذیری شده اید.

برای پیداکردن بهترین حس در دنیا روش سپاس گزاری و تفریق ذهنی را با هم ترکیب کنید

سپاس گزاری حس شادی عمیقی را به ما تزریق می کند. اما برای برطرف کردن مشکلات آن می توان در کنار سپاس گزاری از روش تفریق ذهنی هم استفاده کرد. تفریق ذهنی حرکتی غیرمنتظره است که مغز شما هرگز متوجه وقوع آن نمی شود. برای استفاده از این روش به جای اینکه به چیزهایی که ندارید فکر کنید، به این فکر کنید که اگر داشته های حال حاضر خود را نداشتید چقدر حسرت می خوردید. با استفاده از روش تفریق ذهنی شما همیشه خود را با افرادی نعمت ها و داشته های شما را در اختیار ندارند مقایسه می کنید. در مجموع تفریق ذهنی روشی موثر برای فریب ذهن و ارزس دادن بیشتر به جنبه های مثبت زندگی است. زیرا باعث پیدا کردن حس شادی و شاد بودن در زندگی و همچنین یک زندگی ایده آل می شود.


خوشبختی ما گاهی آنچنان که باید چشم گیر و برجسته نیست. باید هرکاری می توانیم انجام دهیم تا آن را بیشتر نمایان سازیم. تصور کنید پیانو می نوازید اما نمی توانید صدای آن را بشنوید.بسیاری از فعالیت هایی که در زندگی انجام می دهیم مانند همین نوازندگی پیانو هستند.“پاول دلان”

 


این مقاله از فصل ۳۸ کتاب هنر خوب زندگی کردن انتخاب شده است. شما می توانید مقالات حسابداری ذهنی ، تله روراستی، اثر معکوس، هنر نه گفتن ، شناختن تله تمرکز ، راهکارهای افزایش پول و ثروت  ،شناخت نقاط قوتتان  ، راهکار ایجاد تغییر در خودتان به بهترین شکل ممکن ، هنر نادیده گرفتن نظر دیگران ، رهایی از دغدغه های اضافی،پیشگیری از بروز مشکلات  ، غلبه بر حسادت  و اصول کمک به دیگرانکه مربوط به همین کتاب است را در سایت دیجی خاطره بخوانید.

.

.

امیدوارم با مطالعه مقاله پیدا کردن حس شادی و شاد بودن یک قدم به زندگی ایده آل نزدیک شوید


در این سایت می توانید  بهترین لحظات خود را با دیگران به اشتراک بگذارید.برای شروع خاطره نویسی اینجا کلیک کنید

با دیجی خاطره آنلاین و دیجیتال خاطره نویسی را تجربه کنید

.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.