رهایی از نگرانی های اضافه

همه ی ما برای دوربودن ازخطر به مقداری حس نگرانی و اضطراب نیاز داریم.با این که نگرانی یک استراتژی برای بقاست اما نگرانی،مخصوصا زمانی که دائمی باشد باعث استرس مزمن می شود و طول عمرمفید شما را کم می کند.علاوه بر این اظطراب باعث می شود که ما درگیر مشکلات و پرسش های مبهمی در زندگی شویم که ما را از مسائل واقعی و تاثیرگذار زندگیمان دور می کند.در واقع نگرانی عاملی برای وقت کشی است. بدتر از همه استرس مزمنی که به وسیله اضطرای دائمی ایجاد می شود منجر به تصمیم گیری غلط در لحظات حساس زندگی و بروز انواع بیماری ها می شود. اما رهایی از نگرانی های اضافه کلید حل این مشکلات است.

نگرانی کمتر یک زندگی خوب را برای شما می سازد

در اکثر مواقع سطح اضطراب با خطرات واقعی زندگی تناسب ندارد. به این معنی که بعضی از عومل ایجاد خطر که در گذشته وجود داشته اکنون از بین رفته است.به عنوان مثال در عصر حاضر برای تهیه غذا نیازی به شکار نیست. نگرانی زندگی در جنگل و بودن در بین حیوانات وحشی و درنده از بین رفته است.در واقع حدود نود درصد از نگرانی ها اضافی هستند.این نگرانی عای اضافی به این علت است که یا مسائل پیش آمده واقعا خطرناک و نگران کننده نیستند و یا اینکه شما نمی توانید کاری برای حل آنها انجام دهید.به عنوان مثال فکر کردن در محیط کار درباره گرایش های بازار یا وحشت از گرمی جهانی فایده ای ندارد.این نگرانی ها فقط بر روی کار مفید شما تاثیر منفی دارد.


من پیرمردی هستم که مشکلات زیادی را در زندگی شناخته ام اما اکثر آنها هرگز اتفاق نیفتادند.”مارک تواین”


راه حل های کاربردی برای رهایی از نگرانی های اضافه

استفاده از دفترچه نگرانی های من :دفترچه ای بردارید و نام آن را نگرانی های من بگذارید .یک زمان ثابت،مثلا ده دقیقه،در روز را به تفکر و نوشتن هر چیزی که نگرانتان می کند اختصاص دهید. مهم نیست چقدر توجیه پذیر احمقانه و یا مبهم باشند. شما با انجام این کار خیال مغزتان را راحت می کید و دیگر در ادامه روز این نگرانی ها را نخواند داشت.زیرا ذهن شما می داند که نگرانی هایش ثبت شده و فراموش نخواهند شد.

سعی کنید هر روز این کار را انجام دهید و هر بار از یک صفحه جدید استفاده کنید.متوجه خواهید شد که شما با حلقه ای ازنگرانی های تکراری محاصره شده اید.در  پایان هفته تمام یادداشت ها را مطالعه کنید . ذهنتان را مجبور کنید که به بدترین نتایج ممکن فکر کند. به این ترتیب شما با نگرانی های خود رو به رو شده اید و متوجه خواهید شد که اکثر آنها بیش از حد در ذهن شما بزرگ شده اند.البته تعدادی نگرانی و دغدغه باقی می ماند که مشکلات واقعی زندگش شماست و بهتر است با آنها رو به رو شوید.

استفاده از بیمه برای رهایی از دغدغه های اضافه : بیمه یکی از مهمترین اختراعات بشر و قاتل استرس است.ارزش واقعی بیمه به پولی نیست که هنگام مشکلات به شما پرداخت می شود،بلکه در کاهش اضطرابی است که قبل از وقوع حادثه در شما به وجود می آید.

کارکردن همراه با تمرکز: این روش یکی از بهترین ره ها برای دوری از نگرانی است. اثر کارهمراه با تمرکز حتی از مدیتیشن هم بیشتر است.در واقع کار همراه با تمرکز باعث منحرف شدن ذهن از نگرانی های بی علت می شود.

این مقاله از فصل ۲۹ کتاب هنر خوب زندگی کردن انتخاب شده است. شما می توانید مقالات حسابداری ذهنی ، تله روراستی، اثر معکوس، هنر نه گفتن ، شناختن تله تمرکز ، راهکارهای افزایش پول و ثروت  ،شناخت نقاط قوتتان  ، راهکار ایجاد تغییر در خودتان به بهترین شکل ممکن ، هنر نادیده گرفتن نظر دیگران و هنر ذخیره کردن تمام خاطرات که مربوط به همین کتاب است را در سایت دیجی خاطره بخوانید.

.

.

امیدوارم با مطالعه مقاله رهایی از نگرانی های اضافه یک قدم به زندگی ایده آل نزدیک شوید


در این سایت می توانید  بهترین لحظات خود را با دیگران به اشتراک بگذارید.برای شروع خاطره نویسی اینجا کلیک کنید

با دیجی خاطره آنلاین و دیجیتال خاطره نویسی را تجربه کنید

.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.