ورزش و فعالیت بدنی و درمان آلزایمر و سالمندی و کنترل چاقی و اضافه وزن

داشتن وزن مناسب اهمیت زیادی در سلامت دارد و باعث بالا رفتن اعتماد به نفس در شما می شود. متاسفانه در صورتی که انرژی بیش از آنچه که سوزانده می شود دریافت شود وزن افزایش خواهد یافت و فرد دچاراضافه وزن و چاقی می شود. البته توجه داشته باشید که میزان مصرف انرژی در افراد مختلف و حتی در افراد با سن،جنس، قد و وزن مشابه، متفاوت است؛ بنابراین بهتر است خودتان را با هیچ کس دیگری مقایسه نکنید.بهترین راه برای سنجش اضافه وزن و چاقی محاسبه نمایه توده بدنی است.اگر بعد از محاسبه آن متوجه شدید که اضافه وزن دارید اصلا نگران نباشید چون ما در این مقاله بهترین راه را برای از کنترل چاقی و اضافه وزن به شما معرفی می کنیم.

اگر نحوه محاسبه BMI را نمی دانید ما در مقاله رابطه چاقی با فشار خون به طور کامل نحوه محاسبه توده بدنی را توضیح دادیم.

… برنامه ریشه کن کردن چاقی و اضافه وزن را از همین حالا شروع کنید …

  •  وضعیت فعلی خودتان را ارزیابی کنید. بهتر استعادت های غذایی خود را به مدت ۲ تا ۳ روز زیر نظر بگیرید. به نکات مثبت و نیز مواردی که باید اصلاح شوند توجه کنید.
  • برای خود هدف تعیین کنید و برای رسیدن به آن تلاش کنید.
  • فعال باشید و به تدریج فعالیت خود را افزایش دهید. این را بدانید که  در طول زمان انجام این کار برای شما آسان و آسان تر خواهد شد.
  • برای موفقیت به خود پاداش دهید. اهداف کوتاه مدت را در نظر داشته باشید و پس از دستیابی به هرکدام خود را تشویق کنید.این کار باعث بالا رتن انگیزه در شما می شود.

وزن اضافی یک شبه به دست نیامده است، پس در انتظار یک راه حل فوری نبوده و صبور باشید


ورزش و فعالیت بدنی و کنترل چاقی و اضافه وزن

… راهکارهایی ساده اما موثر برای کنترل چاقی و اضافه وزن …

  • هنگام صحبت با تلفن، راه بروید.همچنین می توانید به جای عوض کردن کانال تلویزیون باکنترل از راه دور، از دکمه های خود تلویزیون برای عوض کردن کانال استفاده کنید.
  • ۳۰ دقیقه از زمانی را که در اداره به ناهار اختصاص می دهید ورزش کنید.
  • خودروی خود را درجایی دورتر از مرکز خرید پارک کنید و تا آ نجا پیاده روی کنید.همچنین اگر از اتوبوس یا متروبرای رفتن به منزل یا محل کاراستفاده می کنید می توانید از یک یا چند ایستگاه قبل از رسیدن به مقصد از اتوبوس پیاده شوید و بقیه مسیر را پیاده بروید.
  • با دوستانی که فعالیت و جنب و جوش بیشتری دارند، همراه شوید و اوقات فراغت خود را با ورزش سپری کنید.
  • از میوه، سبزی و موادغذایی سالم استفاده کنید.همچنین می توانید  بجای بلعیدن غذا، هر لقمه را به آرامی بجوید و قاشق و چنگال را پس ازخوردن هر لقمه از غذا در بشقاب بگذارید. کاهش سرعت غذاخوردن و افزایش مدت جویدن غذا به کنترل وزن کمک می کند.
  • احساس واقعی گرسنگی را بشناسید. اگر گرسنه نیستید، غذاخوردن را به زمانی موکول کنید که واقعا گرسنه اید.
  • با بهانه هایی که باعث می شود فعالیت بدنی کافی نداشته باشید مقابله کنید و برای هر یک راه حلی پیدا کنید. بهانه هایی مثل کمبود زمان، اثر اجتماعی، کمبود انگیزه، کمبود اراده یا انرژی، کمبود منابع و هزینه، اضافه وزن یا چاقی،عدم امنیت، داشتن فعالی تهای روزمره زندگی، خستگی، مشغله زیاد را فراموش کنید.
  • زیاده از حد توقع نداشته باشید و یک مرتبه فعالیت بدنی را با شدت و مدت زیاد شروع نکنید. پیشرفت نیازمند زمان است و یک دفعه به دست نمی آید.بهتر است فعالیت بدنی را که مناسب با توانایی و شرایط جسمی خودتان است، انتخاب کنید.

اگر برای انجام یک وزش اصولی آماده اید مقاله ورزش و فعالیت بدنی را از دست ندهید.

منبع:مقاله ورزش و فعالیت بدنی سایت آوای سلامت 

.

.

امیدواریم این مقاله مورد توجه شما قرار گرفته باشد


در سایت دیجی خاطره بهترین لحظات خود را با دیگران به اشتراک بگذارید. برای نوشتن خاطره خود اینجا کلیک کنید

با دیجی خاطره آنلاین و دیجیتال خاطره نویسی را تجربه کنید 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.