معرفی کتاب عادتهای اتمی جمیز کلیر به همراه بهترین ترجمه ی آن


معرفی کتاب عادت های اتمی به همراه بهترین ترجمه آن

کتاب عادت های اتمی اثر جمیز کلیر است که در سال ۱۳۹۷ توسط انتشارات نشر نوین منتشر شد. بهترین ترجمه ی کتاب عادتهای اتمی جیمز کلیر هم متعلق به هادی بهمنی است که توسط همین نشربه چاپ رسیده است. اگر میخواهید رفتار خوبی را درخودتان به وجود بیاورید و عادت بدی را ترک کنید این کتاب بهترین راهنمای شماست.

این کتاب شامل ۲۷۲ صفحه  است و بهترین راهکارها برای ایجاد تغییرات کوچک و گرفتن نتایج بزرگ را به شما ارائه می دهد. در این مقاله خلاصه ی کتاب عادت های اتمی به همراه معرفی سایت هایی جهت خرید و دریاقت کتاب الکترونیکی را خدمت شما ارائه می دهیم.

جیمز کلیر سالهای زیادی را صرف شناخت عادتها کرده است. این کتاب جذاب و گیرا، همان راهنمایی است که برای شکستن عادتهای بد و ایجاد عادتهای خوب به آن نیاز دارید.

” آدام گرانت، نویسنده کتابهای بده و بستان و دوباره فکر کن”

 خلاصه کتاب عادت های اتمی


خلاصه ی فصل اول کتاب : دلایل اهمیت عادتها از زبان جیمز کلیر :


در این فصل از کتاب عادتهای اتمی به اهمیت عادتهای کوچک اشاره شده است. خیلی از افراد اهمیت بهبودهای کوچک و روزمره را نمیدانند.  البته ممکن است تغییرات یک درصدی زیاد به چشم نیاید اما در مدت طولانی اثر بیشتری دارد. تفاوتی که یک تغییر مثبت در گذر زمان می تواند ایجاد کند، قابل توجه است.  آن چیزی که به عنوان یک پیروزی کوچک یا گام جزئی رو به عقب تصور می شود درنهایت به صورت یک پیروزی یا شکست بسیار بزرگتر دیده خواهد شد.

اگر هم اکنون مقدار کمی پول ذخیره کنید، درجا میلیونر نخواهید شد. اگر امشب به مدت یک ساعت زبان فرانسوی را تمرین کنید ،هنوز هم آن را یاد نگرفته اید.نتایج تغییرات کوچکی که ایجاد می کنید،هیچوقت به سرعت ظاهر نمی شوند. متاسفانه سیر این تحولات انقدر آرام است که گاهی متوجه عواقب عادتهای بدمان هم نمی شوید. اگر امروز یک وعده غذای ناسالم بخورید،وزنتان تغییر نخواهد کرد. اما اگر همین روند را ادامه بدهید تضمینی برای عدم افزایش وزنتان وجود ندارد.

در کتاب عادت های اتمی جیمز کلیر اینطور گقته شده که نتایج شما در آینده حاصل عادتهای فعلیتان هستند. وضعیت مالی شما در آینده به عادات مالی شما بستگی دارد. وزن شما در آینده به وسیله ی  عادت های غذایی شما تعیین می شود. دانش شما در آینده از عادات یادگیریتان نشات می گیرد. در کل آنچه تکرار کنید نصیبتان می شود. این نکته را فراموش نکنید که زمان است که مرز موفقیت و شکست را بزرگنمایی می کند. زمان هرچیزی را که به آن بدهید چندبرابر می کند. عادت های خوب کاری می کنند که زمان با شما متحد شود. اما با عادات بد زمان دشمن شما خواهد شد.

دلایل اهمیت عادت های اتمی

اگر می خواهید تمام مقاله خلاصه ی اول کتاب عادت های اتمی را بخوانید کافیست روی لینک آبی کلیک کنید .


خلاصه ی فصل دوم کتاب : تاثیر عادت روی ساختن هویت :


در این بخش از کتاب عادتهای اتمی می خوانیم که معمولا حفظ عادت های خوب سخت است، حتی اگر تلاش زیادی کنید و انگیزه ی بالایی داشته باشید. اما عادتهایی که در وجودتان ریشه کرده اند ، انگار تا ابد با شما هستند. هویت شما به شکل عادتهایتان نمایش داده می شود. شما با باورهای از پیش تعیین شده به دنیا نمی آیید.هر باوری یادگرفته شده و به وسیله ی تجربیات اصلاح شده است. در واقع عادتهای شما نمادی از هویتتان است. هرچقدر رفتاری را بیشتر تکرار کنید باورهایتان را بیشتر و بیشتر تقویت می کنید و هرچقدر دلایل بیشتری برای این باور داشته باشید اعتقاد شما به این باور بیشتر می شود. در نتیجه عادتها مسیری برای تغییر هویتتان است. پس بهترین راه برای تغییر شخصتتان تغییر کارهایی است که انجام می دهید.

تغییر هویت نقش ستاره ی قطبی را برای تغییر عادت دارد. هویت شما روی سنگ حک نشده است. خوشبختانه در هرلحظه حق انتخاب دارید و می توانید تغییر مثبتی ایجاد کنید. می توانید هویت مدنظرتان را به دست آورده و آن را با عادتهای مثبت تقویت کنید.  مهم ترین بخش از  هویت شما به واسطه ی عادتهایتان تعیین می شود. به این دلیل که به شما کمک می کند که به شخص موردنظرتان تبدیل شوید. آنها مسیری برای توسعه ی عمیق ترین باورهایتان هستند. به معنای واقعی شما به عادتهایتان تبدیل می شوید.

این قسمت فقط بخش کوچکی از خلاصه فصل دوم کتاب عادت های اتمی است. برای مطالعه مقاله ی جامع تری از این فصل روی لینک آبی کلیک کنید .


خلاصه ی فصل سوم کتاب : چهار قانون مفید برای تغییر در عادتها  :


روند تغییر عادتها همیشگی و بدون توقف است . حتی همین حالا مغز شما در حال رصد کردن محیط، پیش بینی رخداد بعدی، تلاش برای پیدا کردن پاسخ های مختلف و یادگیری نتایج است. کل این فرایند در یک لحظه به پایان می رسد.  ولی ما بارها و بارها آن را تکرار می کنیم. بدون اینکه متوجه شویم همه چیز بستگی به لحظات قبل دارد.

تا زمان بزرگسالی به ندرت متوجه عادتهایی می شویم که در زندگی ما جریان دارد. اکثر ما هیچوقت به نکاتی مثل اینکه هر روز صبح بند کفشمان را می بندیم یا همیشه بعد از رسیدن به خانه لباس راحتی می پوشیم توجه نمی کنیم. در حالی که ما بعد از دهه ها برنامه ریزی ذهن به صورت خودکار سراغ این الگوهای عملی و فکری می رویم. (برای خرید بهترین ترجمه عادتهای اتمی هم می توانید به انتشارات نشر نوین سر بزنید. )

⇐ چگونه یک عادت خوب بسازید :

سرنخ : آن عادت را شفاف و آشکار کنید

تمایل : آن را جذب کنید

پاسخ : آن را ساده کنید

پاداش : آن را لذت بخش کنید

⇐ چگونه عادت بد را از بین ببرید :

سرنخ: آن را پنهان کنید

تمایل : آن را تنفرآمیز و غیرجذاب کنید

پاسخ : آن را دشوار کنید

پاداش : آن را عامل نارضایتی کنید

خلاصه ی کلی از این فصل را در قسمت زیر میخوانید :
  • عادت رفتاری است که به اندازه ی کافی تکرار شده باشد و به شکل خودکار انجام شود.
  • هدف نهایی عادتها، حل مسائل زندگی با صرف کمترین زمان و تلاش است.
  • هر عادت چهار مرحله را در خود دارد: سرنخ، تمایل، پاسخ و پاداش.
  • چهارقانون تغییر عادت یک سری قوانین ساده هستند که می توانیم از آنها برای ایجاد عادت بهتر بهره بگیریم. آن ها عبارتند از : آن عادت را شفاف ، جذب ، ساده و رضایت بخش کنید.

بالابردن مهارت در یادگیری،عکاس این تصویر:Aaren Reggis Sela - چهار قانون تغییر عادتها

اگر علاقه مند شدید که درباره ی فصل چهارم کتاب عادتهای اتمی بیشتر بدانید این مقاله را از دست ندهید.


خلاصه ی فصل چهارم کتاب عادت های اتمی : آشکار کردن عادتهای اتمی   :


مغز انسان  یک دستگاه پیش بینی است. به صورت مداوم اطراف را اسکن کرده و اطلاعات دریافتی را تجزیه و تحلیل می کند. اگر اتفاق مشابهی بیفتد آن مسئله را می فهمد،جزئیات را مرتب کرده و روی سرنخ ها تاکید می کند و اطلاعات را برای استفاده در آینده دسته بندی می کند. به همین علت است که همیشه نمی توانیم آنچه یاد می گیریم را توضیح دهیم. اما یادگیری همیشه اتفاق افتاده و قابلیت شما برای متوجه شدن سرنخ در یک موقعیت مشابه مبنای تک تک عادتهای شماست. به همین دلیل است که نباید اهمیت کارهای غیرارادی را دست کم گرفت. شما به موهایتان نمی گویید که رشد کند. به قلبتان نمی گویید که پمپاژ کند و بدون تفکر عمل تنفس را انجام می دهید.

پس نباید لزوما از سرنخی که باعث شروع یک عادت می شود مطلع باشید. می توانید یک فرصت را شناسایی و بدون توجه به ذهن خودآگاهتان اقدام کنید. اینجاست که قدرت عادت نشان داده می شود. البته این امر می تواند زنگ خطری هم برای شکل گیری عادتهای منفی باشد.وقتی عادتها شکل بگیرد اقدامات شما در ذهن ناخودآگاهتان به شکل خودکار انجام می شود.پس بدون اینکه متوجه شوید دردام الگوهای کهنه خود گرفتار می شوید.( برای خرید بهترین ترجمه ی کتاب عادتهای اتمی می توانید به سایت نشر نوین مراجعه کنید. )

خلاصه ی کلی از این فصل را در قسمت زیر میخوانید :
  • با تمرین کافی مغر شما می تواند بدون تفکر خودآگاه سرنخ هایی که به خروجی های معینی ختم می شود را پیدا کند.
  • وقتی عادتهایمان خودکار شدند، دبگر به کاری که انجام می دهبم توجه نمی کنبم
  • پروسه ی تغییر رفتار همیشه با آگاهی آغاز می شود. باید عادتهایتان را بشناسید تا بتوانید آنها را تغییر دهید.
  • روش اشاره و فراخوان با بیان شفاهی اقدامات و رفتارها موجب افزایش آگاهی شما نسبت به عادتهای ناخودآگاهتان می شود.
  • کارت امتیازدهی به عادتها یک روش ساده است که می توایند برای بهتر شناختن عادتهایتان از آن استفاده کنید.

دوری از تقلید نادرست - بازسازی رویاهای دوران کودکی - آشکار کردن عادتهای اتمی

اگر نتوانستید مطالب بالا را به خوبی درک کنید پیشنهاد می کنیم خلاصه ی کاملتری از این فصل را در مقاله ی آشکار کردن عادتهای اتمی بخوانید


خلاصه ی فصل پنجم کتاب عادتهای اتمی جیمز کلیر : روشهای شروع عادت جدید  :


همه ی ما هر روز عادتهای روتین مخصوص به خودمان را انجام می دهیم. یکی از بهترین راه های ساخت یک عادت جدید شناسایی عادات فعلی جا دادن رفتار جدید بین آنهاست. این روش زنجیره سازی عادت است. در این روش شما به جای این که زمان و مکان مشخصی برای عادت جدیدتان معلوم کنید آن را با عادتهای قبلی جفت می کنید.  عادتهای خوبتان را پیدا کرده و  عادت جدید را بین آنها جای بدهید. این روش درصد پایبندی شما به آن رفتار را افزایش می دهد. با تکرار آن می توانید زنجیره ای از عادات مثبت را ایجاد کنید که هر کدام از آنها مثل سرنخی برای عادتهای بعدی است. درواقع هر عادت می تواند هدایتگر عادت بعدی باشد.( در سایت نشرنوین می توانید بهترین ترجمه عادتهای اتمی را تهیه کنید.)

به عادتهایتان زمان و فضا بدهید تا در دنیای شما زندگی کنند. هدف از زنجیره سازی عادتها این است که با تکرار کافی، بتوانید عادت جدید را در بهترین زمان و مکان انجام داده و برای انجام آن عادت دنبال توضیح و دلیل نباشید

خلاصه ی کلی از این فصل را در قسمت زیر میخوانید :
  • اولین قانون برای تغییر رفتار شفاف و آشکارسازی آن است.
  • دو مورد از رایج ترین سرنخ ها زمان و موقعیت مکانی است.
  • فرمول قطعیت انجام کار این است : من رفتار ایکس را در زمان مشخص بتا و مکان مشخص دلتا انجام می دهم .
  • زنجیره ی عادت یک استراتژی است که برای جفت کردن یک عادت جدید با عادت کنونی تان می توان از ان استفاده کرد.
  • فرمول زنجیره سازی عادت به شکل زیر است : من پس از عادت فعلی ، عادت و رفتار جدید را انجام خواهم داد.

برای توضیح بیشتر درباره ی این فصل و روش زنجیره سازی عادتها می توانید روی لینک آبی کلیک کنید.


خلاصه ی فصل ششم کتاب  : تاثیر محیط روی تغییر عادتها  :


اگر می خواهید یک عادت به بخشی از زندگی شما تبدیل شود، آن سرنخ را به بخش بزرگی از محیط اطرافتان تبدیل کنید. عادتها  در محیط جدید راحت تر عوض می شوند. محیط جدید این امکان را به شما میدهد که از سرنخ های قدیمی فرار کنید. پس اگر می خواهید تفکر خلاقانه تری داشته باشید به یک اتاق بزرگتر بروید. در این صورت از مکانی که کارهای روزمره ی شما در آن انجام می شود و الگوهای فکری فعلی خود جدا می شوید.

سعی کنید یک مکان خاص را برای انجام یک عادت خاص درنظر بگیرید. اگرچند کار را باهم انجام دهید جنگ بین عادتها ایجاد خواهد شد. در این شرایط معمولا عادتهای ساده پیروز خواهند شد. پس سعی کنید به یک استرتژی خاص پایبند بمانید. در این صورت عادتها قابل پیش بینی خواهند شد. مثلا وقتی پشت میز کار خود بنشینید تمرکزتان تنها روی کار خواهد بود. یا اگر از اتاق خواب تنها برای استراحت استفاده کنید خواب راحت تری خواهید داشت.

خلاصه ی کلی از این فصل از کتاب عادتهای اتمی جیمز کلیر را در قسمت زیر میخوانید :
  • اعمال تغییرات کوچک در چهارچوب مشخص به تغییرات بزرگ و تدریجی رفتار ختم می شود.
  • هر عادت با یک سرنخ آغاز می شود. احتمال اینکه سرنخ های برجسته بیشتر به چشمتان بیاید بسیار بالاتر است.
  • سرنخ های خوب را به شکلی مشهود و دردسترس جلوی دید و در محیط پیرامونتان قرار دهید.
  • معمولا عادت های شما نه با یک محرک خاص بلکه با کل چهارچوب اطراف آن رفتار همراه است. آن چهارچوب درنهایت به سرنخ تبدیل می شود.
  • ایجاد عادت جدید در محیط جدید راحت تر است. به این دلیل که لازم نیست در آنجا با سرنخ های قدیمی بجنگید.

برای مطالعه ی خلاصه ی کاربردی از این فصل می توانید به مقاله ی تاثیر محیط روی ایجاد و تغییر عادتها مراجعه کنید.


برای دانلود و خرید بهترین ترجمه کتاب عادتهای اتمی نوشته ی جیمز کلیر به طاقچه و نشر نوین مراجعه کنید


.

.

امیدوارم مطالعه  مقاله خلاصه و معرفی بهترین ترجمه کتاب عادتهای اتمی جیمز کلیر لذت ببرید


در این سایت می توانید  بهترین لحظات خود را با دیگران به اشتراک بگذارید.برای شروع خاطره نویسی اینجا کلیک کنید

دیجی خاطره یجربه خاطره نویسی آنلاین

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.