روی نتیجه تمرکز کنید ، موانع خودبه خود از بین خواهند رفت- هدف گذاری ده ساله - ساذه سازی عادتهای خوب

روشهای ساده سازی عادتهای خوب و دشوارسازی عادتهای بد به زبان ساده 

در فصل های قبل نکات طلایی را راجب ایجاد عادتهای خوب برای شما بازگو کردم . اما گاهی اوقات برای شکل گیری یک عادت خوب و رهایی از یک عادت بد ،  لازم است از روشهای ساده سازی عادتهای خوب و دشوارسازی عادات بد استفاده کنید. یکی از ابزارهای موثر در این روش ابزار تعهد است . با استفاده از این ابزار می توانید رفتارهای آینده ی خود را کنترل کنید. ابزار تعهد شما  را به سمت عادتهای خوب برده و از عادتهای بد دور کند. مثلا وقتی ویکتو هوگو لباسها را از خودش دور می کرد تا بتواند روی نوشتن تمرکز کند ، در حال ایجاد یک ابزار تعهد بود.

ابزار تعهد چگونه به بهینه سازی عادتها کمک می کند ؟

یکی از موثر ترین روشهای ساده سازی عادتهای خوب و دشوار کردن عادتهای بد  ابزار تعهد است . این ابزار به شما کمک می کند قبل از اینکه قربانی وسوسه ها شوید، بتوانید به اهدافتان برسید. مثلا زمانی که می خواهید وزنتان را کم کنید، از گارسون بخواهید تا وعده ی غذایی شما را نصف کند. یا اینکه به جای خرید کلی و عمده ی غذا ، با خرید بسته ای آن عادت پرخوری را کاهش دهید.

درواقع ابزار تعهد کاری می کند که شروع یک عادت خوب خیلی راحت تر از ترک کردن آن باشد.  مثلا اگر انگیزه ی لازم برای تناسب اندارم را دارید، یک جلسه یوگا را در برنامه های خود بگذارید و هزینه ی آن را از قبل پرداخت کنید. در این صورت تنها راه فرار شما از این کار لغو جلسه است که آن هم نیاز به تلاش اضافی داشته و ضرر مالی برای شما به همراه دارد. به این ترتیب می توانید عادت خوب را ناگریز و عادت بد را غیرممکن کنید.

یکی روشهای ساده سازی عادتهای خوب و دشوار کردن عادتهای بد بالا بردن اصطحکاک است

بهترین راه برای شکستن عادت بد این است که اجرای آن را غیرمممکن کنید. اصطکاک و سختی را تا جایی افزایش دهید که امکان انجام آن عادت را نداشته باشید. برعکس همین کار را می توانید برای ایجاد عادت های خوبتان انجام دهید. به مثال زیر درمورد توجه کنید :

امورمالی

  • در یک برنامه پس انداز خودکار شرکت کنید
  • سیستم پرداخت قبض خودکار داشته باشید
  • سرویس کابلی بگیرید

سلامت عمومی

  • واکسن بزنید
  • کفش خوب بخرید تا کمردرد نگیرید
  • یک صندلی با پشتی خوب یا یک میز برای کار سرپا بگیرید

ترفندهای انجام ناخودآگاه کارهای خوب و حذف رفتارهای بد

یکی از روشهای ساده سازی عادتهای خوب و دشوار کردن عادتهای بد استفاده ی صحیح از تکنولوژی است. همانطور که می دانید تکنولوژی خدماتی ارائه می دهد که کارهای پیشرفته را برای ما راحت می کند. این روند خصوصا برای رفتارهایی جواب می دهند که به صورت مداوم انجام نمی شوند تا بتوان آنها را به عادت تبدیل کرد. بنابراین با تکنولوژی می توانید آنها را به عادت تبدیل کنید.

وقتی بتوانید عمده ی زندگی خود را به صورت ناخودآگاه انجام دهید، می توانید تلاشتان را روس وظایفی معطوف کنید که دستگاه ها هنوز نمی توانند آنها را برای شما انجام دهند. هرعادتی که هوشمندانه به تکنولوژی بسپارید می تواند زمان و انرژی را برای شما ذخیره کند.


تمدن با گسترش تعداد عملیاتی که می توانیم بدون فکر و به صورت ناخودآگاه انجامشان دهیم، پیشرفت می کند. آلفرد نورث


این مقاله  خلاصه ای از فصل چهاردهم  کتاب عادتهای اتمی است . شما می توانید خلاصه ی فصل اول، دوم ، سوم ، چهارم ، پنجم ، ششم  ، هفتم ، هشتم ، نهم  ، دهم  ، یازدهم ، دوازدهم و سیزدهم این کتاب را در این سایت بخوانید.

.

.

دیجی خاطره خلاصه کاربردی از کتاب عادتهای اتمی را برای شما تهیه کرده است


در این سایت می توانید  بهترین لحظات خود را با دیگران به اشتراک بگذارید.برای شروع خاطره نویسی اینجا کلیک کنید

با دیجی خاطره آنلاین و دیجیتال خاطره نویسی را تجربه کنید

2 پاسخ
  1. bt mail
    bt mail گفته:

    excellent issues altogether, you simply gained a logo new reader.
    What might you suggest about your publish that you made some days in the past?
    Any positive?

    پاسخ
    • digi_khatereh
      digi_khatereh گفته:

      Hi dear friend
      First of all, thank you for taking the time to read the article. I do not do complicated work. I just read the writings of successful people carefully and try to provide a comprehensive summary for book lovers and success.
      Thanks . Sara dodabi Nezhad . digikhatereh Management

      پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.